Zmień na ciemny motyw
Zaloguj się
Zobacz także: Rozkład jazdy MZK »
Czy widziałeś już nasz dziennik obecności i kalkulator wynagrodzenia, który zapamięta
- kiedy byłeś w pracy, a kiedy na urlopie
- kiedy byłeś chory
- kiedy byłeś na nadgodzinach, a kiedy odbierałeś godziny
i pozwoli
- podsumować ilość wykorzystanego urlopu w ciągu roku
- obliczyć szacowaną wysokość Twojego wynagrodzenia
- obliczyć wysokość potrąceń i dodatków do wynagrodzenia
- obliczyć wysokość premii

Sprawdź sam i zapomnij o zapisywaniu tych danych w zeszycie...
Czw 8 Paź 2020, 12:57
Koronawirus w PKC
2020-10-08T12:57:43+02:00
Jak nas poinformowano w PKC również pojawił się koronawirus. Na chwilę obecną jedna osoba jest zarażona, a siedem jest na kwarantannie.
Czw 8 Paź 2020, 9:35
Koronawirus w MAN
2020-10-08T09:35:53+02:00
Z oficjalnego komunikatu MAN wynika, że w firmie znowu pojawił się koronawirus. W tej chwili potwierdzono dwa przypadki zarażenia. W związku z tym na kwarantannę skierowano dziewięć osób.
Pt 2 Paź 2020, 8:57
Zdjęć: 9
Zebranie Komisji Międzyzakładowej
2020-10-02T08:57:00+02:00
W dniu 1 października odbyło się zebranie Komisji Międzyzakładowej, podczas którego omawiano sprawy dotyczące aktualnej sytuacji w firmach, które Komisja obejmuje swoim działaniem. Na wstępie zebrania przyjęto do Związku 15 nowych członków. W dalszej części obrad przewodniczący Jan Seweryn omówił sytuację w poszczególnych firmach. W MAN największym problemem jest sprawa przestoju planowanego w grudniu 2020 roku i styczniu 2021 roku. Zarząd firmy zaproponował rozwiązania dotyczące odpracowywania tego przestoju i to właśnie nad tymi propozycjami odbyła się burzliwa dyskusja. Propozycje Zarządu zostały jednomyślnie odrzucone, bo w zasadzie cały ciężar związany z przestojem przerzucany jest na pracowników. Podczas dyskusji poszczególni członkowie Komisji proponowali swoje pomysły na rozwiązanie zaistniałego problemu. Ostatecznie zdecydowano o tym, że Zarządowi zostaną przedstawione następujące propozycje:Zagwarantowanie obecnego stanu zatrudnienia do końca 2021 roku (osoby zatrudnione na dzień 1 października 2020 roku będą na stanie firmy na dzień 31 grudnia 2021 roku – dotyczy to również pracowników zatrudnionych w MAN BUS za pośrednictwem APT);Skrócenie obecnego okresu rozliczeniowego i wprowadzenie nowego okresu rozliczeniowego obowiązującego od 1 grudnia 2020 roku do 31 maja 2021 roku;Określenie limitu godzin do odpracowania – maksymalnie 120 godzin;Odpracowywanie dni przestoju w stosunku 2: 1 (za 2 dni przestoju odpracowanie 1 dnia)Ograniczenie ilości godzin odpracowywanych do 16 godzin miesięcznie;Zagwarantowanie wypłaty w roku 2021 tzw. dobrowolnego dodatku i premii koncernowej.W PKC trwają rozmowy dotyczące podwyżki wynagrodzeń. Odbyło się w tej sprawie spotkanie z prezesem Dariuszem Abramem i dyrektor Pauliną Mierzwą, podczas, którego przedstawiciele pracodawcy zaproponowali podwyżkę o 110 zł od 1 października. Komisja uznała, że jest to niewystarczająca kwota i zaproponowała podwyżkę o 150 zł. oraz podtrzymała swój wniosek o włączenie części premii miesięcznej do płacy zasadniczej. W APLEONA na chwilę obecną nie ma jakichś poważniejszych problemów, ale mogą się one pojawić, bo z końcem bieżącego roku firmie kończy się kontrakt na obsługę MAN. Czy współpraca APLEONA z MAN będzie kontynuowana okaże się wkrótce. W dalszej części zebrania przewodniczący poinformował o obchodach 36 rocznicy śmierci księdza Jerzego Popiełuszki. W dniu 19 października w kościele Świętej Trójcy odprawiona zostanie Msza Święta w której udział wezmą poczty sztandarowe starachowickiej „Solidarności”. Po Mszy pod popiersiem księdza Jerzego zostaną złożone wiązanki i zapalone znicze.   
Czw 24 Wrz 2020, 10:37
Przestój w MAN BUS w Starachowicach
2020-09-24T10:37:12+02:00
W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację, że firma planuje przestój w grudniu bieżącego roku. Miałby się on rozpocząć 9 grudnia i potrwać do końca roku. Możliwe jednak jest, że pierwsze dni stycznia były by też przestojowe. Tak zwane grupy podłogowe miały by mieć przestój od 16 grudnia. Powodem przestoju jest brak zamówień na autobusy. Przedstawicielka pracodawcy nie potrafiła wyjaśnić, dlaczego praktycznie z dnia na dzień nieaktualny stał się plan produkcyjny, który zakładał produkcję 12 autobusów dziennie do końca bieżącego roku i przez cały rok przyszły. W sprawie zaistniałej sytuacji odbyło się spotkanie przedstawicieli pracodawcy ze związkami zawodowymi, podczas którego zastanawiano się jak rozwiązać problem przestoju. Strona pracodawcy sugerowała skrócenie bieżącego okresu rozliczeniowego i wydłużenie do roku następnego okresu rozliczeniowego w czasie którego dni przestojowe pracownicy mieli by odpracować. Mowa była o nieprzedłużaniu umów o pracę i o rezygnacji z agencji pracy tymczasowej i firmy zewnętrznej. Przedstawiciele NSZZ „Solidarność” krytycznie odnieśli się do zaistniałej sytuacji i pomysłów jej rozwiązania i wnioskowali o przedstawienie propozycji Zarządu na piśmie. Jest czymś niebywałym, że jeszcze niedawno twierdzono, że sytuacja w firmie znacznie się poprawiła, a kilka dni później mówi się, że sytuacja jest krytyczna.    
Pon 14 Wrz 2020, 12:26
Gigantyczne zwolnienia w MAN
2020-09-14T12:26:02+02:00
Nie trzeba było długo czekać aż nowy prezes MAN Andreas Tostmann wprowadzi w życie zapowiadane przez siebie zmiany „którymi nie wszyscy się zgodzą”.  W ubiegły piątek poinformowano, że w ramach oszczędności i poprawy wyników finansowych koncernu zwolnionych będzie około 9,5 tysiąca pracowników (wcześniej mówiło się o 6,5 tysiącu). Zwolnienia miałyby dotknąć głównie pracowników zakładów zlokalizowanych w Niemczech i Austrii. W tej chwili w sześciu zakładach znajdujących się w tych krajach zatrudnionych jest około 25 tysięcy osób (w tym około 20 tysięcy w Niemczech). Tak wielka redukcja oznacza, że zwolniony miałby być co drugi pracownik! Najprawdopodobniej dojdzie do zamknięcia kilku zakładów i przeniesienia produkcji do innych firm koncernu. Z planami Zarządu nie zgadza się Rada Zakładowa i jej przewodniczący Saki Stimoniaris, który stwierdzi, że „Niedopuszczalne jest, aby zwolnienia z pracy i zamykanie zakładów były jedynymi rozwiązaniami, jakie może wymyślić zarząd”. Czy redukcja zatrudnienia dotknie także zakłady MAN-a w Polsce nie wiadomo, ale wszystko na to wskazuje, że jednak nie, bo koszty produkcji w naszym kraju są kilkakrotnie niższe niż w Niemczech. Być może część produkcji z Niemiec przeniesiona zostanie właśnie do Polski. Nie wydaje się, że problemy dotyczące zakładów produkujących ciężarówki, a te właśnie są produkowane w Niemczech i Austrii, przełożą się na produkcję autobusów w zakładach MAN-a w Starachowicach i w Ankarze. Na chwilę obecną plany produkcyjne w MAN w Starachowicach są bardzo wysokie, bo do końca bieżącego roku i w całym roku 2021 produkowane ma być dwanaście autobusów dziennie.        
2020-09-11T10:59:07+02:00
W dniu 10 września odbyło się comiesięczne zebranie Komisji Międzyzakładowej. Na wstępie przewodniczący Komisji Jan Seweryn przedstawił relację z posiedzenia Zarządu Regionu Świętokrzyskiego NSZZ „Solidarność”, które odbyło się w tym samy dniu w Kielcach. Głównym tematem omawianym na Regionie była sprawa braku zainteresowania Agencji Rozwoju Przemysłowego spółkami nad którymi sprawuje ona nadzór właścicielski. Dotyczy to głównie elektrowni Połaniec, PREM-y, Chemaru, MESKO i ŚKSM. Spółki te są źle zarządzane, co ma negatywny wpływ na ich kondycję ekonomiczną, co przekłada się też na płace i zatrudnienie pracowników. Zła sytuacja w firmach może doprowadzić do zwolnień, a nawet do likwidacji zakładów. W sprawie zaistniałej sytuacji Zarząd Regionu wielokrotnie interweniował w ministerstwach, ale niestety nic się nie zmienia, a wprost przeciwnie następuje pogorszenie. W związku z tym postanowiono wystosować pismo do premiera z prośbą o interwencję i rozważano podjęcie akcji protestacyjnej. Następnym punktem zebrania Komisji było przyjęcie do Związku 32 nowych członków. W dalszej części zebrania przewodniczący omówił sytuację w firmach, które Komisja obejmuje swoim działaniem. W MAN do pracy przyjmowane są kolejne osoby. Jest to niezrozumiałe, bo jeszcze nie tak dawno temu trwały zwolnienia. Do tej pory nie ma odpowiedzi na pismo „Solidarności” dotyczące zatrudniana spawaczy poprzez firmę zewnętrzną. Pracownicy w ten sposób zatrudnieni, a są to w głównej mierze Ukraińcy i obywatele innych krajów wschodnich, wyłączeni są zobowiązujących w MAN Regulaminów i Zakładowego Zbiorowego Układu Pracy. Nagminne są przypadki, że pracują ono po 10 i 12 godzin dziennie, chociaż polskie prawo zabrania pracy nadliczbowej tam gdzie przekroczone są NDS i NDN. Komisja rozważała złożenie do PIP doniesienia o łamaniu przepisów prawa pracy. Przewodniczący wyjaśnił na jakich zasadach będzie w tym roku płacony tak zwany dobrowolny dodatek. Omówiono także sprawę zakresu obowiązków logmenów, bo okazuje się, że niektórzy logmeni uważają się za kadrę zarządzającą. Tak jednak nie jest, co oficjalnie potwierdził Dział Personalny rozsyłając na wniosek „Solidarności” do kierowników informację o tym, czym logmeni mają się zajmować.......
Załóż konto Nie pamiętam hasła
Solidarność w
Dostęp do tych informacji mają tylko zalogowani użytkownicy
Ostatnio dodane
Ostatnio na forum
"latania" mnóstwo ale chyba miedzy bajerką a palarniąGodzinę temu w wątku Maszynownia
Przyjdzie do Ciebie człowiek małpa z ochrony..Dziś o 7:33 w wątku Mobbing
Polecam zamienić się z tymi dziewczynami i zobaczyć ile jest latania a nie usiąść sobie wygodnie na maszynie i si...Dziś o 7:25 w wątku Maszynownia
Statystyki
Dostęp do tych informacji mają tylko zalogowani użytkownicy
Top tygodnia
Dostęp do tych informacji mają tylko zalogowani użytkownicy