MAN BUS Sp. z o. o. Starachowice
PKC GROUP Motherson
OKIN
EURO VIG
Dziś tj. 18. listopada 2024r. odbyło się comiesięczne spotkanie Przedstawicieli pracodawcy: Kierownik Działu HR, Kierownik Działu Finansów, Kierownikiem Utrzymania Ruchu, przedstawicielem Działu Komunikacji, Kierownikiem BHP, Kierownikiem AV, Przedstawiciel KKS z Przedstawicielami Związków Zawodowych działających w MAN Bus Starachowice. Na początku spotkania Pani Kierownik Działu HR przedstawiła stan zatrudnienia na koniec października, który wynosi ogólnie 3270 pracowników, w tym 2171 pracowników fizycznych zatrudnionych przez MAN (plus 533 osób zatrudnionych przez APT) i 561 pracowników umysłowych zatrudnionych przez MAN (plus 4 osoby zatrudnione przez APT). Przedstawione zostały dane na temat absencji chorobowej na koniec sierpnia, która jest na poziomie 3,9%, przy celu 3,6%. Fluktuacja jest na poziomie 0,18( bez osób odchodzących na rentę i emeryturę). Przeszkolonych zostało 502 osób (3436 godzin) z zakresu: Technik umiejętności podstawowych i elektrycznych, BHP/zdrowie i ochrona środowiska, 5S. 7 marnotrawstw, metody rozwiązywania problemów, praca na wysokości, obsługa wózków, obsługa suwnic. Szkolenia kierownicze Coaching 1:1. Szkolenia dla koordynatorów: prawo pracy z perspektywy HR, czas pracy. Kierownik BHP przedstawił informację odnośnie wypadkowości, w m-cu październiku nie było wypadków. Przedstawiono kalendarz produkcyjny gdzie w m-cu listopadzie i grudniu planowane jest taktowanie na poziomie 7 dziennie. Następnie omawiane były tematy zgłoszone na ostatnim spotkaniu i procent ich realizacji. Przewodniczący NSZZ Solidarność zgłosił nowe tematy: delegowanie pracownika na inny dział a w jego miejsce przychodzi pracownik z jeszcze innego działu, niebezpieczeństwo pracy pracowników, gdy auto wyjedzie z 80A, pracujących na drodze, na której jeżdżą wózki magazynowe, brak jest zabezpieczenia. potrzeba dodatkowego czytnika po przeniesieniu IBISU na halę 10, zmiana poboru powietrza przez wentylator na KTL, obecnie pobiera powietrze z pod dachu wraz z oparami i kieruje w dół. Awaryjne kołowrotki mają być naprawione do końca listopada 2024r. Zgłoszone również były tematy: kołowrotków przy hali 10 i dodatkowa ochrona, kończące się umowy czasowe.
Puchala_wojciech
Pon 18 Lis, 14:10 |